Webcare-agent Sybo van de politie in Assen legt uit: ,,Deze agent is hiervoor opgeleid en heeft dit als nevenfunctie. Op de bureaus in Assen, Hoogeveen en Emmen staan webcare stations. Samen met de, hiervoor opgeleide, collegas van de basisteams van de politie Noord- Drenthe, Zuidwest-Drenthe en Zuidoost-Drenthe verzorgen wij de webcare van de social media kanalen.
Geen vervanging
De sociale media-kanalen zijn niet ter vervanging voor de telefoonnummers 0900-8844 en 112. Sybo: ,,Wij behandelen vragen, meldingen en ondersteunen de collegas op straat met behulp van social media. Het webcare vervangt niet 0900-8844, maar loopt parallel met die vorm om de politie te benaderen. Als men met spoed politie nodig heeft, dan moet er wel gewoon 112 gebeld worden.
Breder bereikbaar
Doordat de sociale media-kanalen nu meer door de agenten bezet worden, staan ze nog dichter bij de burger. ,,Er wordt veel gebruik gemaakt van social media. Wij als district Drenthe willen daar dan ook zo goed mogelijk aanwezig zijn, aldus Sybo.
Politie Assen
- Twitter: twitter.com/PolitieAssen
- Facebook: www.facebook.com/politienoorddrenthe
Adverteren op Assen Stad? Bekijk hier de mogelijkheden of neem hier contact met ons op.