Het gaat goed met de organisatie van het TT Festival. Het product TT Festival moet in waarde toenemen. Verschillende video- en promotieteams zijn vanuit Overijsel ingehuurd om een positieve beeldvorming van het TT Festival vast te leggen. Organiseren van een festival komt meer bij kijken dan een paar podiums en wat muziek, het gehele jaar zijn twee personen bezig met de organisatie, de promotie en het uitvoeren van de plannen. Na het mislukte project met de Rotterdamse promoter houdt de gemeente Assen de lijntjes zelf stevig vast. Maar houdt ook daarbij controle over financiën en veiligheid.
Vlog, blog, videos en fotografie van het festival
De organisatie heeft externe partijen ingehuurd om een goede uitstraling van het TT Festival te laten zien. Het is vooral om het festival professioneel weg te zetten voor toekomstige investeerders en pachters van plekken in de organisatie. Het totale festivalproject moet ergens zijn inkomsten uithalen.
Een vlogteam maakt van iedere avond een vlog en later volgt ook een video van de totale ontwikkeling van het TT Festival. Het vlogteam komt uit Steenwijk en iedere avond komt er een andere vlogdame presenteren.
Veiligheidscentrum in gemeentehuis
In het gemeentehuis is een communicatie centrum ingericht waar alle partijen rond het festival verbonden worden. Het lijkt bijna een meldkamer van de politie, maar veel meer gericht op alles in en rond Assen. Het centrum is ingedeeld in verschillende sectoren en er kan snel worden gecommuniceerd met alle partijen rond dit festival.