Binnen bleek dat alle lijsten vitrines van het museum nog helemaal leeg waren, dus er zal de komende periode hard gewerkt moeten worden. Op donderdag 15 februari is namelijk de afsluiting en een rondleiding in het Maria in Campisschool-museum.
Deze periode zal er gewerkt worden zonder lesmethoden in de klassen. Wat betekent dat eigenlijk? Leren ze deze week dan niets? Juist wel, maar op een andere manier. Wat maakt leren leuk & nieuwsgierigheid, uitdaging, ruimte om zelf keuzes te maken en verantwoordelijkheid te krijgen. De leerkrachten willen de betrokkenheid van de kinderen vergroten. Dus ze werken wel doelen vanuit rekenen, spelling en taal, maar alles in het thema Kunst .
Voorbeelden
Rekenen in de bovenbouw. Oppervlakte berekenen en weergeven van Mondriaan berekenen in procenten. Kinderen maken het persoonlijk door hun eigen schilderij te maken en daardoor hun eigen doelen te stellen.
Voor spelling is de opdracht samen met een zelf gekozen maatje een mindmap te maken met zelfstandige werkwoorden en doe woorden. Samen werken, eigen teksten, overleggen woordenschat, motoriek. Dus rijke opdrachten.
RDO directeur Christa van der Veen-Lageman va stichting Primenius is enthousiast. ,,En dit is nog maar de eerste dag. Dit beloofd wat, laat ze weten.