Start van Cultuurcampagne #watgajijdoen

Start van Cultuurcampagne #watgajijdoen

Gisteren is de campagne #watgajijdoen gestart: de hele maand september zien inwoners van Assen op verschillende manieren wat ze allemaal kunnen doen en beleven op het gebied van kunst en cultuur in de stad.

Met deze campagne ondersteunt de gemeente de cultuursector bij de herstart van hun activiteiten dit nieuwe seizoen. Deze hernieuwde kennismaking met de cultuursector moet ondersteunend zijn aan een bruisend cultureel leven in de stad.

De cultuursector is zwaar getroffen door de gevolgen van de coronacrisis. Optredens en voorstellingen gingen lange tijd niet door, musea waren dicht, koren en orkesten konden niet oefenen, workshops en lessen werden afgelast. Gelukkig is de situatie inmiddels verbeterd. Instellingen, verenigingen en ondernemers staan te trappelen om weer verder te gaan met hun culturele activiteiten met nieuwe bezoekers, cursisten en leden.

In de campagne #watgajijdoen presenteert de cultuursector zich in een promotiefilm en in een groot aantal portretten van culturele verenigingen, instellingen en ondernemers. De portretten zijn zichtbaar op sociale media, op de website van de gemeente en op www.ditisassen.nl Half september zijn de portretten ook te zien op enkele lantaarnpaalborden in de stad. We sluiten de campagne eind september af met een huis- aan-huis cultuurkrant.

Wethouder Bob Bergsma ziet uit naar een nieuw cultureel seizoen. In Assen is van alles te beleven op het gebied van kunst en cultuur. Op dit moment is er bijvoorbeeld Kunst aan de Vaart . Wie de komende weken een wandeling maakt langs de Vaart, kan genieten van prachtige kunstwerken in, langs en boven de Vaart. En dit is maar één voorbeeld; er is veel meer te doen in Assen. Kom ook een kijken bij De Nieuwe Kolk, Podium Zuidhaege en het Drents Museum. 

Cultuur verbindt en activeert. Het stelt je in staat je talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Cultuur zorgt ook voor een levendige binnenstad, leefbare wijken, vitale ouderen, gezonde kinderen en evenwichtige jongeren. Het trekt nieuwe inwoners en bedrijven aan. Reden genoeg om culturele instellingen, amateurs en ZZP ers te ondersteunen bij de herstart van hun activiteiten.

AssenStad
Tiplijn