Onderzoeksbureau I&O Research heeft in opdracht van de RKC onderzocht of het beleid voor afhandeling van klachten en meldingen binnen de gemeente Assen effectief en efficiënt is en of het leidt het tot tevreden inwoners. De belangrijkste bevinding van dit onderzoek is dat de afhandeling van klachten en meldingen door de gemeente Assen over het algemeen effectief en efficiënt verloopt, maar dat er zeker ruimte is voor verbetering. De geconstateerde verbeterpunten zijn vertaald naar een zevental aanbevelingen.
Deze aanbevelingen zijn niet alleen gericht op het vergroten van de tevredenheid van de inwoners die een klacht of melding hebben ingediend, maar betreffen ook de procesmatige inrichting en registratie, de informatievoorziening aan inwoners en de mate waarin de gemeente gebruik maakt van de ingediende klachten en meldingen om de eigen dienstverlening te verbeteren.
Het rapport is te vinden op de site van de gemeenteraad en wordt op donderdag 3 februari toegelicht in een raadsbijeenkomst. De gemeenteraad spreekt op 10 maart besluitvormend over de aanbevelingen.
Adverteren op Assen Stad? Bekijk hier de mogelijkheden of neem hier contact met ons op.